SKRIVET: 2010-07-05, kl 18:19:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

in the backseat of your car..

Idag har jag jobbat i några timmar. Vi skulle "bygga upp" en stor fet matsal i svenska mässan. Det funkade, och man får ju pengar. Sen hem till datorn, ska ut och springa en sväng nu. Och sen kl 8 blir det till att kolla på cajsa när hon spelar match mot Finland.


Och förlåt, jag har inte presenterat mig:
Mitt namn är Amanda Gustafsson, jag fyllde 16 år dagen innan midsommar och jag har aldrig varit kär. Men att konstatera, jag är himmla glad ändå. Lever en värld där jag i det flesta fall aldrig riktigt passar in och jag ska börja på Hulebäck till hösten. Jag har en speciell kärlek till musik, foto & film. Men tyvär det ända jag är riktigt bra på är film. Jag kan allt som händer på bio salongerna och även det som är hetast i butikerna. Jag har liksom koll. Men om vi ska gå tillbaka till foto, så är det något jag verkligen gillar att göra. Jag fick min första system kamera julen 2009 och jag är fruktansvärt nöjd med den. För i handen har jag ingen mindre än - Pentax K-x! Och ett objektiv på 18mm- 200mm. Så här på bloggen får ni se min utväckling genom olika bilder. Tyvär är jag inte så bra på att uppdatera.

Jag kan inte leva utan musik och i öronen har jag helst Salem Al Fakir(OCh det kommer ni märka). Andra artister jag gärna lyssnar på är Regina Spektor, Band Of Horses, Melissa Horn, Timo Räisänen, Nada Surf, Johnossi, Veronica Maggio, Franz Ferdinand, Coldplay, The Beatles, MGMT, Broder Daniel, Nirvana, Robyn, Samuel Ljungblahd, Paramore, Emiliana Torrini, Daniel Merriweather, The Smiths, Florence + The Machine och She & Him. Har säkert glömt hälften. Min favorit musik kommer visas upp i många inlägg framöver (dagens låt)
Filmer kan jag tyvär inte lägga upp mina favoriter för jag har för många!

Jag älskar att vakna på morgonen och ställa mig framför gaderoben. Att varje dag få välja ut kläder som jag hoppas kan insperera folk runt om mig. Jag kommer säkert lägga ut "dagens outfit". Men jag kommer inte snacka mode för det kan jag inte. Ja, självklart vet jag vad som är inne i sommar. Men jag struntar faktiskt i det, man ska ha på sig kläder som är sköna och inget annat är viktigt!

Jag kommer slänga in lite "hissar & dissar" i mellan åt, men annars blir det nog mest bilder, låtar & film tips. Sånt som rör min vardag. Hoppas ni börjar följa min blogg nu. puss på kinden ! /a

P.s Nästa vecka är det partille cup, vi får se om det blir lite inspererande foton därifrån. Det ska ialla fall bli himmla kul att spela.

(här har ni mig, och min älskade kamera.bilden är från min klassresa,
vi åkte till tyskland/polen. Det är därför jag ser så schleeten ut)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: