SKRIVET: 2010-09-08, kl 18:33:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

i don't get it!?

Demokrati.
I morgon är det skolval. Och igår var det debatt i skolan. Men jag måste erkänna, politik gör mig förvirrad! Ena stunden pratar partierna om saker som är bra, som att fixa mer jobb och att förbättra landet på många olika sätt. Andra stunden står dom och tjafsar och håller med andra partier och hitan och ditan. Jag hänger inte med på allt. Men som tur va får jag inte rösta ännu. I skolan i morgon ska vi bara "testa" att rösta. Och just nu står det mellan Kristdemokraterna och Miljöpartiet. Och varför just dessa partier är för att dom (för sig) hade bra punkter att komma med.  

Men jag kan inte bestämma mig...

Hur som helst blir det ABSOLUT INTE sverige demokraterna!! Skiten den killen på debatten stod och pratade om igår gick jag inte på. Han står för något jag bara blir irriterad av att höra.
Han sa att det var synd om invandrarna att ta hit dom när det finns så lite jobb...Men du vi skickar tillbaka dom då så dom blir dödade istället. Det är ju precis det han står och säger?! Och även om det finns en chans att invandrarna som flyttar hit till sverige skulle tjäna minimalt tror jag dom är lyckligare än att få åka tillbaka till sitt land där det är krig eller dom är hotade till döden... Vi i sverige blir då delaktiga i fler mord(kanske överdrivet men ni förstår bilden?). Även om det inte är vårat ansvar vad som händer människorna som inte får komma in i sverige så börjar man ju tänka. Vi är ett rikt land, och har faktiskt chansen att hjälpa flera människor. Den som inte vill vara med och rädda liv kan ju dra till rymden och ta på sig en strut.

Vad tycker ni, är demokrati intressant eller olintressant?


hanna

Sv: Håller med till 100% helt sjukt att hon tycker dom är för små!!!



PUBLICERAT: 2010-09-08, 19:05:43 | URL: http://mylifebyhanna.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: